onsdag, maj 9

Det är inte...


så himla svårt att sy kläder:) jag trodde att det skulle vara supersvårt med tanke på mitt G- i sy slöjd i skolan...men det var lätt som en plätt. Klänningen som jag sytt är till min dotter, den vart lite förstor men hon hinner växa i den. Och hon blev jätte glad över den. Till klänningen använde jag tyg från ett lakan (gula) och ett örngott. och mönstret fick jag från en bok som jag köpte på bokrean den heter "Baby cool sy nytt av gammalt". Jättebra bok med mönster och beskrivningar för olika barn kläder, och den är skriven efter principen "man tager vad man haver" och det passar bra för mig, jag har så mycket gamla kläder och tyger som bara ligger och som jag inte vet vad jag ska göra med. Så nu får de ett nytt liv.

Ja bra nöjd blev jag med kläningen.

1 kommentar:

Panicinmybrain sa...

Haha, va sööt :D
Hon blir nog bra mallig när hon har på sig den :D