onsdag, augusti 18

Pyssel

Fanny har börjat på sitt nya dagis i måndags, från att ha sagt att “nej mamma det kommer inte att bli bra där, jag kommer nog inte att trivas” gick hon till att skrika “ Jag vill inte åka hem!!! jag vill vara kvar!!” hela vägen hem från dagis i måndags :) Hela inskolningen har gått bra och i morgon ska hon få vara där själv, utan mig, ett par timmar. Det är skönt att komma in i lite vardagsrutiner igen.
001
Efter att vi vart på dagis idag så pysslade vi lite, vi gjorde egna hängen till smycken av krympplast. 013
Det är super enkelt, rita upp motivet på plasten, klipp ut och kör i ugnen :)
015
Tänk bara på att göra motivet ganska stort eftersom det krymper ca 40%. Våra blev lite buckliga pga att jag var seg med att lägga på tyngd på dem när vi tagit ut dem från ugnen, de stelnar fort!
016 Fanny skrev sitt egna namn på ett hjärta :)
Bjuder på en tjuvtitt på varor så kommer ut i butiken snart
019 Handgjorda kort
020Egentillverkade armband
024 Och dessa fina egentillverkade klädnypor
Till butiken
Ha det bra!

Inga kommentarer: