tisdag, oktober 26

Ned räkning

Midnatt i natt, då ska grannarna ha sagt sitt. Har de inte gjort det då är det grönt för mig att öppna min gårdsbutik!!! Jag hoppas, hoppas verkligen att ingen kommer in med något i sista minuten, det skulle tyvärr vara min vanliga otur. Jag ringde kommunen vid tio i morse och då hade då ingen hört av sig.

SDC10916

Det är lite små fix som ska göras i gårdsbutiken, men sen är det bara att inreda :)

På tal om min otur så ska jag berätta om gården vi bor på.

Jag och Frank flyttade ihop i vårt första hus i Mockfjärd för ca 5 år sedan. Men för 2 år sedan så flyttade vi isär och jag köpte ett eget hus. Efter att vi bott isär i 1 år så flyttade Frank in hos mig. Tanken var att vi skulle sälja hans hus. Vi hade ingen speciell tanke på att köpa gård vid det tillfället men att det var en framtids dröm. Men så var vi ute och åkte en eftermiddag och körde igenom Gagnefs kyrkby och såg en skylt ner mot älven och byn Österfors. När vi väl kom in i byn, som var en genuin Dalabygd med äldre röda hus med vita knutar, så sa Frank “här ska vi bo!” Och som tur var, var huset som var till salu väldigt fint. Efter lite budande så blev det vi som drog det längsta strået och skulle få köpa det. Vi bokade in banken kl 18.00 då vi skulle skriva. Jag skyndade mig hem från jobbet, men så 20 min innan vi skulle skriva så ringde mäklaren….någon från USA hade lagt ett högre bud än oss!!! Tror ni vi blev besvikna då eller, fy då. och hon som ägde huset ville då fundera på det budet som las, så vi skulle få vänta minst en dag. Vi satt som på nålar ända tills mäklaren ringde och sa att hon tackat nej till det budet och att det var vi som skulle få köpa det :)

SDC10921

Sådana saker är så himla typiskt för mig heheh lite drama innan allt löser sig på ett eller annat sätt. Fast detta var väl kanske en utav dem gånger vi hade tur i oturen:)

Kika in i butiken för en liten nyhet

Till butiken

2 kommentarer:

Nina sa...

så himla fint :) <3

Mia sa...

Åh hoppas allt går vägen, så man ha en till härlig butik att besöka :)

//Mia